Izrada tranzistorskog treptala

22. siječnja i 5. veljače 2013.

 

            Priprema za izradu tranzistorskog treptala by Dajane Sabol i  sama izrada by Ana Jančec

 

Naš dragi učitelj tehničke kulture i ovaj je put na sat došao nasmijan. Uzeo je penkalu u ruke i zapisao sat te pregledao popise za domaću zadaću i pribor. Napravio je krug po razredu da provjeri zadaću. Zatim je učitelj rekao učenicima zaduženima za kutije da podjele kutije, a onima za alat da podjele alat. Prvo smo uzeli listić broj 8 i vrećicu na kojoj je pisalo „Izrada tranzistorskog treptala“ te krenuli na posao. Prije ovog posla smo ponovili simbole u elektronici i uspoređivali dvije sheme. Morali smo obratiti pozornost kamo ćemo staviti koji element,jer postoje dva pola,a to su + (plus)  i – (minus). Učitelj nam je pokazao digitalni multimetar, a to je uređaj koji uz ostalo služi I za mjerenje otpora. Ovaj sat tehničke kulture mi se sviđao, ali nestrpljivo čekam sljedeći sat na kojem ćemo elemente lemiti…

      Napisala: Dajana Sabol, 8.a

 

 

Dana 22. Siječnja 2013. Na satu tehničke kulture dobili smo zadatak da izradimo tranzistorsko treptalo! S učiteljem smo prvo ponovili sve djelove tranzistorskog treptala : LED diode, kondenzator, otpornik, tranzistor i njihove karakteristike te ih prepoznavali kao simbole! Učitelj nam je donio i digitalni multimetar s kojeg smo svi isprobali izmjeriti otpore otpornika! Tada su učenici zaduženi za kutije podijelili kutije te smo izvadili potreban pribor za rad koji se nalazio u vrečici. Izvadili smo tiskanu  pločicu i usporedili je s montažnom shemom sklopa koja je bila nacrtana na radnom listiću. Učitelj nam je pokazivao korak po korak, a mi smo ga slijedili sve dok nismo stavili sve elektronične elemente na svoje mjesto i dok učitelj nije bio zadovoljan našim radom! Ostalo nam je samo zalemiti elemente za pločicu odrezati višak elektroda,spojiti vodiče te isprobati naše radove spojivši ih na bateriju! A o tome ću pisati drugi puta J

Lara Čemerika 8.b

 

 

 

Moje tranzistorsko treptalo

      U utorak, 5. veljače, treći i četvrti sat imali smo tehničku kulturu. Na sat je stigao, kao i uvijek, nasmiješeni učitelj Kristijan. Učitelj je na početku sata provjerio popise pribora i zadaće te je zapisao sat.

      Učitelj je zadao zaduženim učenicima da podijele podloge, alat i kutije. Iz kutije smo izvadili sve potrebno za izradu tranzistorskog treptala. Ponovili smo elektroničke elemente pomoću sheme sklopa te smo pomoću montažne sheme sklopa elemente pravilno postavili na tiskanu pločicu. Pri tome morali smo biti jako pažljivi i koncentrirani. Pošto smo svi stavili elemente na pločicu, podijelili smo se u dvije skupine. Moja skupina je prvo lemila. Ponovili smo mjere zaštite na radu s lemilicom. Mi cure smo kosu stavile u rep , svi smo podignuli rukave i počistili svoje lemilice. Učitelj je prvo pokazao na primjeru, a zatim smo mi sami počeli lemiti naša treptala. Zato vrijeme  dok smo mi lemili druga grupa je skidala izolaciju s vodiča. Kasnije smo se zamijenili. Nastao je mali problem jer većini nije svijetlila crvena led dioda, no i to je učitelj riješioJ. Pet minuta prije kraja počeli smo pospremati. Oni koji su uspjeli uspješno dovršiti treptalo dobili su petice, a ostali će nastaviti slijedeći put. Počistili smo razred i sve je blistalo.

Bilo je zabavno, zanimljivo i poučno. Naučili smo nešto novo i s nestrpljenjem čekamo dovršavanje treptala i ocjene.                                

                                                                                                                     Ana Jančec,8.a