Projekt "Čitamo i mi - u obitelji svi"

Voditeljica projekta: Lidija Kovačić Faić, dipl. knjižničarka

  Školska godina 2016./17.  
Školska godina 2014./15. Školska godina 2013./14. Školska godina 2012./13.

 

Školska godina 2016./17.

 

Čitamo mi, u obitelji svi

Naš razred započeo je s projektom „Čitamo mi, u obitelji svi“. Knjižničarska Lidija donijela nam je naprtnjaču s knjigama i objasnila nam koje knjige čitamo mi, a koje odrasli i kako je važno da se pridržavamo uputa. Svi smo radoznalo zavirili u torbu s knjigama. Svidio mi se sadržaj torbe i jedva čekam da knjige stignu i u moju obitelj. Naprtnjaču s knjigama prva je ponijela kući Katija Barić.

Borna Levačić, 3.h

 

 

Više pogledajte ovdje....

 

Školska godina 2014./15. - od 30. studenoga 2014.  do  30. lipnja 2015.

            Već treću godinu naša škola sudjeluje u nacionalnom projektu Čitamo i mi, u obitelji svi koji je pokrenula Hrvatska mreža školskih knjižničara. Temeljni cilj projekta je povećati djetetov interes za čitanjem. U projekt sudjeluju učenici 3.razreda OŠ Hodošan , PŠ Palinovec i PŠ Sveti Juraj u Trnju. Svakog petka jedan učenik nosi ruksak sa 8 knjiga kući, a iduće srijede vraća u školu te prvih 15 min. na satu hrvatskog jezika prepričava lijepe doživljaje. U  našem ruksaku matične škole se nalaze knjige iz različitih područja: Maša i muzej; Veliki pothvat; Život je lijep; Nemoj nikome reći; Mali majmun u velikoj brizi; Promotri, zavoli, čuvaj; Povezani s djetetom; Abeceda osjećaja; Ne bi želio biti vojnik Aleksandra Velikog.         Drugi ruksak putuje kod učenika PŠ Palinovec, a od drugog polugodišta putuje kod učenika PŠ Sveti Juraj u Trnju. U tom ruksaku su ove zanimljive knjige: Maša i nova učenica; King Kong; Tata kaj je to velika nužda; Vilinski trik; Prva knjiga znanstvenih pokusa; Restitucija – preobrazba školske discipline; Kratke aktivnosti za rad nakon čitanja; Ne bi želio biti polarni istraživač.U tih pet dana koliko je ruksak u obitelji, svakog dana svi članovi obitelji odvoje su najmanje 30 min.za čitanje i komentirajte pročitanog. Ovim projektom se nastoji potaknuti na čitanje sve članove obitelji jer najbolji čitači su djeca iz obitelji gdje se puno čita. U ruksaku se nalazi i bilježnica dojmova u koju učenici bilježe dojmove o pročitanom.

            Početkom studenoga održani su roditeljski sastanci u OŠ Hodošan, PŠ Palinovec te PŠ Sveti Juraj u Trnju. Knjižničarka Lidija Kovačić Faić je predstavila projekt  roditeljima i razrednicama Katarini Barić, Sanji Rašan i Ljiljani Kralj. Učenici su nestrpljivo iščekivali petak 14.11.2014. kad su konačno stigli ruksaci puni prekrasnih knjiga. Svi koji su imali ruksak su oduševljeni knjigama, a oni koji još nisu  jedva čekaju kada će knjige stići do njih.  Tijekom zimskih praznika i ruksaci su bili na praznicima. Budući da je ruksak završio svoje putovanje u PŠ Palinovec, prvi petak nakon praznika započeo je svoje putovanje u PŠ Sveti Juraj u Trnju. U OŠ Hodošan je nastavio putovati 3.razredom.

(Knjižničarka Lidija Kovačić Faić)

Više u "Vijestima":

 http://www.skola-hodosan.hr/vijesti/2014-15/150120_Citamo-mi-Ruksak/150120_Citamo-Ruksak.htm

 

Školska godina 2013./14. - od 30. studenoga 2013.  do  30. lipnja 2014.

Sredinom ožujka učenici 3.r. OŠ Hodošan završili su s projektom. U četvrtak 27.3.2014. knjižničarka je održala sat na kojem su učenici čitali svoje dojmove i komentirali pročitane knjige. Učenicima su knjige jako zanimljive i želja im je da takvi ruksaci stalno putuju! Sličan sat je održan u četvrtak 24.4.2014. u PŠ Sveti Juraj u Trnju, a u PŠ Palinovec su dva nestrpljiva dječaka jedva dočekala ruksak. Krajem svibnja i učenici i roditelji su  popunili on-line ankete. Svima je bilo lijepo što je cijela obitelj čitala zajedno i što su zajedno provodili vrijeme. Završetak projekta možemo sažeti u jednu rečenicu:“A bude taj ruksak i druge godine?“ 

            U projektu Čitamo mi, u obitelji svi 2014. sudjeluje 6500 učenika, 136 škola te 261 treći razred, 2092 primjeraka knjige, 132 naslova …  Međimurska županija je 4. županija po broju škola koje su uključene u projekt. Naša matična i područne škole dio su tih brojki.

Knjižničarka Lidija Kovačić Fai

Više u "Vijestima": http://www.skola-hodosan.hr/vijesti/2013-14/140612_Ruksak/140612_Ruksak.htm

 

 

Školska godina 2012./13. - od 30. studenoga 2012.  do  30. lipnja 2013.

 

Ruksak započeo putovanje - pročitajte kako se provodi projekt

 

Čitamo i mi, u obitelji svi – nacionalni projekt poticanja čitanja

 

 Na roditeljskom sastanku održanom u utorak 27.studenoga 2012. za roditelje 3.razreda, knjižničarka Lidija Kovačić Faić  ppt prezentacijom predstavila je projekt Čitamo mi, u obitelji svi.  Taj projekt je pokrenula Hrvatska mreža školskih knjižničara, a njime se nastoji povećati djetetov interes za čitanjem. Projekt se provodi već drugu godinu za redom i ove godine se  i naša škola uključuje. Ciljevi projekta su: razvoj tehnike čitanja i važnost čitanja za cjeloživotno učenje, obogaćivanje djetetov rječnika (olakšava učenje); značaj roditeljskog utjecaja u razvoju tehnike čitanja;  važnost knjižnice kao multimedijalnog i informacijskog središta škole, gdje se ne posuđuju samo lektire (i ostale knjige). Projekt se sastoji od nekoliko etapa: prijava, odabir knjiga,upoznavanje roditelja, dostava materijala, provedba projekta, odabir najljepših dojmova i završno izvješće i nagrade. Sa projektom počinjemo u drugom polugodištu. Svakog petka jedno će dijete donijeti ruksak sa 8 knjiga kući, a iduće srijede vratiti u školu te prvih 15 min. na satu hrvatskog jezika prepričavati lijepe doživljaje. U ruksaku se nalaze knjige iz različitih područja: roman ili priča za djecu, pjesme za djecu, roman ili pjesme za roditelje, slikovnica za djecu, popularno-znanstvena literatura, priručnik za odgoj djece, knjige za kvalitetno provođenje slobodnog vremena, popularno pisana knjiga o hrvatskoj povijesti. U tih pet dana koliko će ruksak biti u obitelji, svakog dana svi članovi obitelji odvoje najmanje 30 min.za čitanje i komentirajte pročitanog. U ruksaku se nalazi i bilježnica dojmova. Ovim projektom se učenici motiviraju za čitanje, nema pobjednika (pobjednici su svi koji sudjeluju).

            Zahvaljujemo se svim roditeljima koji svojim aktivnim sudjelovanjem podržavaju projekt. O daljnjem tijeku projekta bit ćete navrijeme obaviješteni. Web stranica za sve one koji žele saznati nešto više o projektu: https://sites.google.com/a/knjiznicari.hr/citamo-mi-u-obitelji-svi/

Knjižničarka Lidija Kovačić Faić

Više u "Vijestima":  

 

http://www.skola-hodosan.hr/vijesti/2012-13/130125_Citamo-mi/130125_Citamo-mi.htm 

 

Početak (Kurikulum Škole za školsku 2012./13. godinu)

 

Naziv projekta:

 Čitamo mi, u obitelji svi - (nacionalni projekt poticanja (obiteljskog) čitanja Hrvatske mreže školskih knjižničara)

Voditeljica projekta

Lidija Kovačić Faić, dipl. bibliotekarka

Zaduženi voditelji:

Knjižničarka je voditeljica, organizatorica i osoba koja kontrolira i nadzire cjelokupni projekt u našoj školi i u RH. Ostali voditelji su razrednici – učitelji navedenih razreda Anastazija Anka Balent, Ljiljana Kralj i Ljiljana Zelenić. Projekt se organizira u sklopu HMŠK-a

Ostali sudionici projekta:

Roditelji, braća i osobe u istom kućanstvu

Broj učenika:

66

Broj sudionika:

200

Vremenski okviri projekta:

1. etapa (do 15. listopada 2012.): osmišljavanje projekta, dogovor sa sudionicima, nakladnicima i formiranje Povjerenstva za odabir knjiga za pojedine skupine ; dobivanje uputa za razgovor s ravnateljima škola i učiteljima trećih razreda

2. etapa (1-31. listopada 2012.): Odabir knjiga za pojedine skupine od strane Povjerenstva, a zatim i od knjižničara

3. etapa (1-30. studenog 2012.): Narudžba i uplata knjiga za knjižničnu naprtnjaču i konačna potvrda sudjelovanja; razgovor sa roditeljima; dostava materijala u knjižnice (naprtnjača, promotivni materijali i knjige) i promocija projekta u medijima i na mrežnim stranicama

4. etapa (od 30. studenog 2012. do 14. lipnja 2013.): provedba projekta – "putovanje" knjižnične naprtnjače od učenika do učenika

5. etapa (1-31. svibnja 2013.): provedba ankete među roditeljima, analiza ankete i sastavljanje završnog izvješća

6. etapa (1-14. lipnja 2013.): odabir najljepšeg dojma iz knjige dojmova i objava na mrežnim stranicama

7. etapa (30. lipnja 2013.): završno izvješće, dostava prikladnih nagrada i tiskanje publikacije

Ciljevi i zadaci projekta:

CILJEVI:

1)                  obrazovni: poučiti učenike da uživaju u čitanju sami, sa braćom ili sestrama, roditeljima, prijateljima, da stvaraju pozitivan odnos prema čitanju; ovim projektom se utječe na razvoj čitalačkih kompetencija te na pismenost učenika općenito

2)                  funkcionalni: svladavanje tehnike čitanja; praćenje učenika kroz projekt i poticanje roditelja da bude uzor djetetu kao osoba koja uživa u čitanju; svladavanje tečnog čitanja, čitanja s razumijevanjem i prepričavanja pročitanog

3)                  odgojni: razvijanje kod učenika interes za knjigu i čitanje; upoznavanje učenika s nepredvidivim mnoštvom informacija prilikom čitanja i kako ih svladati; postupno omogućiti djeci da preuzmu sve veću ulogu u čitanju i da uživaju u tome; ukazati roditeljima na važnost svladavanja čitanja kao temelja svih ostalih informacijskih pismenosti te na koji način mogu pomoći svom djetetu

Opći cilj: roditelj uz potporu učitelja i knjižničarke potiče dijete/učenika da zajedničkim čitanjem knjiga lakše usvaja tehniku čitanja i razvija sklonost posuđivanja knjiga u knjižnici.

Načini realizacije projekta:

Metode i oblici rada: usmeno i pismeno izlaganje učenika, metoda čitanja, grupno i individualno čitanje, pisanje dojmova u knjigu dojmova, "putovanje" knjižnične naprtnjače među učenicima, upute kako postupati prilikom čitanja, uključivanje roditelja u projekt, kontakt s nakladnicima, izrada promotivnog materijala (letaka, postera, i sl. o projektu), odabir i narudžba knjiga za pojedine skupine knjižnične naprtnjače, izrada Powerpoint prezentacije za roditeljske sastanke, informiranje medija i javnosti o projektu, diskusija o projektu, izrada anketa i izvješća anketa o zadovoljstvu projekta, izrada završnog izvješća o projektu

Način provedbe: Svakog petka ždrijebom, prema imeniku ili prema dogovoru se u razredu odabire učenik koji će ponijeti knjižničnu naprtnjaču kući; u srijedu učenik vraća naprtnjaču u školu, a učiteljica mu daje 15 minuta da prepriča lijepe doživljaje čitanja u obitelji te da pročita svoje dojmove iz knjige dojmova; tom prilikom na satu prisustvuje i školska knjižničarka koja preuzima naprtnjaču i daje ju novom učeniku u petak; nakon završetka projekta knjige se stavljaju na police knjižnice na korištenje svim ostalim članovima knjižnice.

Posebna uloga vanjskih suradnika Škole:

Projekt se provodi među učenicima 3. razreda i njihovim roditeljima tijekom drugog polugodišta (od siječnja do lipnja). Knjižnični ruksak s 8 knjiga putuje od jednog do drugog učenika, koji ga onda nosi doma na pet dana, gdje čitajući u krugu obitelji stječe naviku čitanja i osjećaj uživanja u čitanju zajedno s roditeljima; ovim projektom se pridonosi razvoju čitalačkih sposobnosti učenika.

Ove godine u našoj školi u ovom projektu sudjeluju učenici 3. razreda OŠ Hodošan, PŠ Sveti Juraj u Trnju te PŠ Palinovec.

Što je potrebno osigurati:

Ruksake, knjige, evidencijske liste…

Detaljni troškovnik za projekt:

Papir za ispis = 50 kn; promotivni materijali = 50 kn; izrada letaka = 50 kn; sitni materijali = 50 kn; papiri i fotografije za izvješće = 50 kn; troškovi slanja poštom = 50 kn; oko 320 kn po ruksaku (ukupno za sve učenike oko 640 kn)

UKUPNO: oko 640 kn + 300 kn

Načini financiranja projekta:

Članarina školske knjižnice (15,00 kuna po učeniku)

Način vrjednovanja projekta:

Provođenje ankete među roditeljima i njezina analiza; izvješće o provedenom projektu s fotografijama; članci u medijima i na mrežnim stranicama; bilješke iz knjige dojmova.

Način korištenja rezultata vrednovanja projekta:

Rezultati će se koristiti za rješavanje eventualnih poteškoća ili uvažavanje prijedloga i savjeta za poboljšanjem te za daljnjim sustavnim poticanjem (obiteljskog) čitanja u našoj školi i u cijeloj Hrvatskoj.