Mali projekt učiteljice Mirjane Štrok  uz sudjelovanje Stručnog vijeća učitelja hrvatskoga jezika

"Po njemu si sve što jesi"

u sklopu Dana hrvatskoga jezika u našoj školi

-11. - 17. ožujka 2016.

....novije je uvijek na vrhu stranice...

 

Izvješće o realizaciji projekta Po njemu si sve što jesi.

 Galerije fotografija naše pedagoginje Maje i učitelja Denisa

o radionicama označene su linkovima....

 

Jezik se voli znanjem

 

Povodom Dana hrvatskog jezika u Osnovnoj školi Hodošan realiziran je projekt Po njemu si sve što jesi. Konačno izvješće o ovom malom projektu koji je na kraju bio složen i velik dala je voditeljica projekta diplomirana učiteljica Mirjana Štrok.

Učiteljica Sandra Premuš-Lepen s grupom učenika (Nino Blagus, Mateo Borović, Melani Jurčec, Viktorija Horvat i Korina Kanižaj) pripremila je scensku igru Crtica o jeziku kojom se 11. ožujka 2016. započelo obilježavanje Dana hrvatskog jezika.

U razdoblju od 14. do 17. ožujka održano je pet radionica za sve učenike predmetne nastave. U svakoj radionici sudjelovalo je dvadesetak učenika; učenici su sami birali radionicu u čijem radu žele sudjelovati. Učiteljica Mirjana Štrok održala je radionicu Iglom i koncem do glagoljice na kojoj su učenici početno slovo svog imena na glagoljici izrezali iz platna i šivali na majicu. Učiteljica Željka Podgorelec uputila je učenike u različite mnemotehnike, kojima mogu olakšati učenje, na radionici Kako lakše učiti Hrvatski jezik? Učiteljica Sandra Premuš - Lepen održala je radionicu Glagoljska pločica na kojoj su učenici od glinamola izradili pločicu na koju su zapisali azbuku. Pedagoginja Maja Tkalec održala je radionicu Glagoljica u stihovima na kojoj su učenici poznate stihove pjesama o jeziku zapisivali na glagoljici.

Posljednjeg dana provođenja projekta održane su dvije aktivnosti: radionica Priča o straničniku i kviz znanja. Knjižničarka Lidija Kovačić Faić na radionici je s učenicima pomoću ukrasne vrpce, papira i glagoljičnih slova izradila straničnike. Obilježavanje Dana hrvatskog jezika završili smo kvizom znanja. U svakom razredu odabrali smo troje učenika koji su bili članovi natjecateljskih grupa. Svoje znanje odmjerili su na pitanjima iz pet ciklusa. Pitanja za kviz pripremile su učiteljice Podgorelec, Štrok i Premuš-Lepen, a u izradi prezentacije sudjelovao je i učitelj Marko Krhač. Kviz je vodila učiteljica Podgorelec, a točnost učeničkih odgovora provjeravale su učiteljice Ksenija Vugrinec Krumpić, Sandra Premuš - Lepen i Mirjana Štrok. Škola je za članove najbolje ekipe osigurala vrijedne poklone.

Rad svih radionica, scenske igre i završnog kviza blicom fotoaparata zabilježili su pedagoginja Maja Tkalec i učitelj Denis Kirić. Za uvodnu riječ na početku obilježavanja Dana hrvatskog jezika učiteljica Štrok  pripremila je voditelje Lanu Fajić i Marka Bukala, a za završnu riječ Saru Jesenović.

Knjižničarka Lidija Kovačić Faić uredila je pano u predvorju škole, a učiteljica Štrok u učionici Hrvatskoj jezika.

          U organizaciji Dana hrvatskoga jezika pridružila se i ekipa razredne nastave: učiteljice Anastazija Anka Balent, Katarina Barić i Emilija Kolac. Učenici drugog, trećeg i četvrtog razreda predstavili su se poezijom na kajkavskom, štokavskom i čakavskom narječju. Prikazali su igranje igre Žugice hodite dimo i Hok čali Matek mali. Pjevali su međimursku pjesmu Klinčec stoji pod oblokom. Na kraju su u sportskoj dvorani svi zajedno igrali igru Žugice hodite dimo.

         Učenici su iskazali velik interes za uključivanje u sve aktivnosti. Na kvizu su pokazali da su tijekom svog školovanja puno naučili o hrvatskom jeziku (njegovoj povijesti, slovničkim i pravopisnim pravilima) i zaključili da se jezik voli znanjem.

 

 

U našoj Školi obilježeni su Dani hrvatskoga jezika. U sklopu projekta „Po njemu si sve što jesi“ organizirane su aktivnosti prema sljedećem rasporedu:

KADA?

ŠTO?

GDJE?

 petak, 11. ožujka

od 11. 35 do 11. 50

svečano otvaranje

školsko predvorje

ponedjeljak,

14. ožujka

2. sat

radionica

„ Iglom i koncem do glagoljice„

učionica Hrvatskoga jezika

ponedjeljak,

14. ožujka

3. sat

radionica

„Kako lakše učiti Hrvatski jezik?“

učionica Hrvatskoga jezika

ponedjeljak,

14. ožujka

5. sat

radionica

„Glagoljska pločica“

učionica Hrvatskoga jezika

srijeda,

16. ožujka

 2. sat

radionica

„Glagoljica u stihovima“

učionica Hrvatskoga jezika

četvrtak,

17. ožujka

2. sat

radionica

„Priča o straničniku“

učionica Hrvatskoga jezika

četvrtak,

17. ožujka  

4. sat

kviz o poznavanju hrvatskoga jezika i svečano zatvaranje

školsko predvorje

Na svakoj radionici sudjelovat će dvadeset učenika predmetne nastave (nekoliko iz svakog razreda). Molimo učitelje da ne upisuju izostanke sa satova jer će učenici biti u školi i sudjelovati u radu radionica.

U kvizu sudjeluje troje učenika iz svakog razreda, a ostali su u publici.

                            Školsko stručno vijeće učitelja Hrvatskoga jezika

 

 

U organizaciji dana hrvatskoga jezika pridružile su se učiteljice Anastazija Anka Balent, Emilija Kolac i Katarina Barić

Naziv aktivnosti:

Obilježavanje Dana hrvatskoga jezika  od 11.-17. ožujka

Datum:

15. ožujka 2016.

Vrijeme i mjesto ostvarivanja:

Utorak,  1. školski sat, učionica 4. razreda

Nosioci aktivnosti:

Anastazija Anka Balent i Katarina Barić

Ciljevi i zadatci aktivnosti:

Istaknuti važnost očuvanja materinskoga jezika, svih njegovih narječja i dijalekata te svojim radom pridonijeti bogatstvu hrvatske jezične baštine

Program:

1.      Prezentacija učenika  4. razreda:

Dani hrvatskoga jezika 11.-17. ožujka

2.      Program učenika po razredima:

(Program uključuje interpretaciju književnih djela kao i interpretaciju učeničkih poetskih radova i sastavaka na književnom jeziku i kajkavskom narječju te glazbene točke i plesne igre

 

 Ishodišna točka je u Školskom kurikulumu OŠ Hodošan

Naziv projekta:

Po njemu si sve što jesi!

Voditeljica projekta

Mirjana Štrok, dipl. učiteljica razredne nastave s pojačanim programom iz predmeta Hrvatski jezik

Zaduženi voditelji:

učiteljice Hrvatskog jezika i knjižničarka

Broj učenika:

105 učenika

Broj sudionika:

109 sudionika

Vremenski okviri projekta:

tijekom Dana hrvatskog jezika (11. – 17. ožujka),  u svakom razredu jedan školski sat

Ciljevi i zadaci projekta:

Učenici će se prisjetiti  prvih spomenika hrvatske pismenosti te prvih jezikoslovnih djela važnih za razvoj  i standardizaciju hrvatskoga jezika.

Usvojit će najvažnije podatke o Deklaraciji o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika te o hrvatskom jeziku kao jednom od službenih jezika EU-a.

Učenici će razvijati svijest o važnosti jezika, produbljivat će spoznaje o materinskome jeziku, vlastitoj povijesnoj i kulturnoj pripadnosti.

Načini realizacije projekta:

Metode i oblici rada: usmeno izlaganje, metoda čitanja, metoda demonstracije,  rad u paru, rad u grupi

Način provedbe: tijekom Dana hrvatskog jezika svaki će razred jedan dan jedan školski sat zajedno s učiteljicom Hrvatskog  jezika ili knjižničarkom sudjelovati u radionici.

Što je potrebno osigurati:

računalo, projektor, fotokopiranje materijala

Načini financiranja projekta:

škola

Način vrjednovanja projekta:

evaluacijski listići